De Intern Begeleider als curriculumontwikkelaar
De fundamentele oriëntatie van de intern begeleider lijkt steeds meer te verschuiven van ‘genezen’ naar ‘voorkomen’. Dat wil zeggen: door actief bij te dragen aan de schoolbrede kwaliteit van onderwijs beperk je de hoeveelheid benodigde zorg zoveel mogelijk. Hiermee belandt de IB’er in toenemende mate in de rol van mede -curriculumontwikkelaar. Nature of nurture De afgelopen decennia is er steeds meer aandacht voor het feit dat intelligentie in sterke mate ontwikkelbaar is. Dit heeft geleid tot een verschuiving van nature richting nurture in het welbekende en nog actuele nature-nurture-debat.
Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!
TIB 2022 / nr 1
Rubriek
PraktijkMeer in deze editie
Ontwikkelingen
Ouderbetrokkenheid bij nieuwkomers: hoe leraren en ouders elkaar kunnen bereiken
Ria Goedhart
Wet- en regelgeving
Wet- en regelgeving
Link kopiƫren