Navigeer op onderwijskwaliteit
De Beroepsstandaard voor de intern begeleider (2022) beschrijft de veelzijdige rol van de IB’er als kwaliteitscoördinator. Binnen de school als lerende organisatie ontwikkelt de IB’er zich, naast haar uitvoerende en coördinerende taken, steeds meer op het strategische en tactische niveau om de onderwijskwaliteit te helpen versterken. Maar wat is kwaliteit en hoe geef je hier in jouw rol richting aan?
Wil je het gehele artikel lezen? Log in of maak snel even een account aan.
TIB 2023 / nr 2
Rubriek
AchtergrondSamenvatting
Bij het vormgeven van je onderwijs is het belangrijk dat je aan de voorkant weet waar je als school voor staat en wat je wil bereiken. Kies voor processen die helpend zijn om deze doelen te behalen en werk hier planmatig en cyclisch aan. Laat hierbij altijd structuur- en cultuurinterventies hand in hand gaan. Plan in je kwaliteitszorgcyclus bewust momenten om met elkaar de dialoog te voeren over jullie standaarden van kwaliteit.