de rol van de intern begeleider
Werken aan onderwijsverbetering:
Van scholen wordt verwacht dat zij op een onderzoeksmatige manier werken aan onderwijsverbetering, zodat veranderingen ook echt verbeteringen zijn. Intern begeleiders spelen daarbij een belangrijke rol als kartrekker van zo’n proces of bij het verzamelen van gegevens. We laten zien hoe je dit kunt aanpakken op een onderzoeksmatige en tegelijk haalbare manier, die bijdraagt aan eigenaarschap bij het team. De directeur is als onderwijskundig leider zichtbaar en verantwoordelijk voor de totale organisatie.
Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!
TIB 2023 / nr 3
Rubriek
InnovatiefOnderwerpen
Eigenaarschap Kwaliteitszorg Onderzoeken Professionalisering Professionele leergemeenschap/PLG SchoolontwikkelingSamenvatting
Systematisch samenwerken aan onderwijsverbetering leidt tot een meer onderzoeksmatige aanpak. Met een stapsgewijze aanpak ontstaan duurzame verbeteringen die gedragen worden door het hele team.
Meer in deze editie
Link kopiƫren